CONCURS Scoala Gimnazialã „Elena Cuza” din Vaslui a fost în aceastã sãptãmânã gazda proiectului educational „Copil creator, educator creator”, proiect ce urmãreste promovarea si valorificarea potentialului creativ al copiilor si cadrelor didactice. Ajutati de cadrele didactice si de pãrinti, micii învãtãcei s-au întrecut într-o competitie a celor mai frumoase costume eco, dar si a celor mai interesante povesti.
Având ca temã a activitãtii „Magia Primãverii”, primii care au intrat în concurs au fost copiii de la grupa micã a Grãdinitei nr. 8 din Vaslui, cu o paradã a costumelor ce au simbolizat elementele caracteristice ale anotimpului de primãvarã. Piticii au fost urmati de colegii lor de la grupa mijlocie si grupa mare de la grãdinitele nr. 8 si nr. 14, dar si de elevii Scolii Gimnaziale „Elena Cuza” Vaslui, cu o defilare a costumelor eco, care mai de care mai ingenioase. Si pentru cã magia a fost una dintre principalele teme ale activitãtii, elevii Scolii „Mihai Eminescu” Vaslui s-au asigurat de prezenta audientei în lumea mirificã a povestilor. Asa cum era de asteptat, concursul s-a terminat cu acordarea premiilor de cãtre juriul de specialitate, însã, asa cum a declarat si coordonatorul proiectului, doamna Rodica Pavel, principala reusitã a acestei activitãti a fost rodul muncii în echipã: copii- cadre didactice- pãrinti. „A devenit un adevãr, aplicat în practicã, cã fiecare reusitã începe cu decizia de a încerca, iar adevãrata frumusete izvorãste din sublim si simplitate. Existã în fiecare dintre noi un potential creativ general, anumite abilitãti creative care tin mai ales de dimensiunile constructive ale aptitudinilor, dar si de dimensiunile valorice ale personalitãtii. Acest potential, dacã este exersat si educat, poate fi valorificat la maximum, concretizat si obiectivizat în diverse domenii ale activitãtii umane, în diverse produse noi, originale. Aceastã activitate s-a realizat si datoritã parteneriatului pe care îl mentinem cu pãrintii, deoarece, oricât de competenti am fi noi, <<educatorii oficiali>>, dacã nu mentinem un parteneriat real cu pãrintii nu ne putem realiza obiectivele pe care ni le propunem. Un cadru didactic care va reusi sã deschidã calea spre creativitate, iesind din tiparele învãtãmântului formal, va avea cea mai mare satisfactie sufleteascã atunci când, peste ani, îsi va vedea <<copiii>> mari creatori ai societãtii omenesti”, a declarat coordonatorul proiectului, Rodica Pavel.