spot_img
spot_img
0.9 C
Vaslui
27-dec.-2024

Au CUMPĂRAT TRENURI care nu încap în STAȚII.

- Advertisement -

BĂTAIE DE JOC LA METROU. Au CUMPĂRAT TRENURI care nu încap în STAȚII. Sindicalist: Noile trenuri sunt mai late, trebuie modificate PEROANELE stațiilor de METROU. PROPORȚIILE afacerii: 97 milioane de euro, fără TVA

Peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II de metrou (Berceni – Pipera – n.r.) trebuie modificate, deoarece noile trenuri comandate de administrația Metrorex sunt mult prea late pentru a putea circula, a anunțat miercuri, într-o conferință de presă, Ion Rădoi, președintele Unitatea Sindicatului Liber din Metrou /USLM/.
„Este vorba de noile trenuri de metrou, comandate de administrația Metrorex, și cu care ar fi trebuit să circulăm încă din această lună. Au fost comandate în total 16 trenuri, iar până acum au fost livrate șase. Problema este că noile garnituri sunt mai late decât cele pe care le utilizăm în prezent, iar din acest motiv peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II vor trebui modificate. Concret, din peroane se vor tăia câte 5 — 10 centimentri”, a spus Ion Rădoi, în cadrul unei conferințe de presă, potrivit Agerpres.

El a precizat că nu pot estima la ce sumă se va ridica procedura de modificare a peroanelor din stații. Banii vor fi suportați cu siguranță de Metrorex

Investiția pentru achiziția celor 16 trenuri de metrou se ridică la 97 milioane de euro, fără TVA. Din cele 16 trenuri de metrou, patru sunt fabricate integral în Spania, de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), restul de 12 urmând a

În ciuda acestor afirmații, specialiștii Autorității Feroviară Romana care realizează testele pentru noile trenuri de metrou dezmint această informație. De altfel, noile trenuri de metrou sunt testate pe linii de doua luni, intre statiile Berceni si Dimitrie Leonida.”Nu este nimic adevărat. Vehicolele sunt oricum ansamblate din fabrică după standarde exacte. A mai fost acest zvon și acum vreo opt ani când s-au mai achiziționat un rând nou de trenuri de metrou. Este o legendă care se repetă mereu că peronul trebuie spart”, ne-a declarat unul dintre specialiști.

Trenurile noi de metrou CAF vor fi puse în circulație cu călători după finalizarea testelor de tip, obținerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) și efectuarea probelor de anduranță în circulație normală fără călători (20.000 de kilometri), declarau pentru AGERPRES, la sfârșitul anului trecut, reprezentanții Metrorex.

Noile trenuri CAF sunt compuse din câte șase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracțiune și de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oțel inoxidabil, sistem îmbunătățit de bare de sprijin pentru călători, uși culisante cu autoblocare și protecție la prinderea persoanelor între uși.

Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 metri lungime, și patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 de kilometri/oră.

Pentru asigurarea compatibilității tehnice și de exploatare integrală, Metrorex a achiziționat, cu 4,94 milioane de euro, fără TVA, și 16 seturi de sisteme de protecție și conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation — Divizia Rail Control Systems, care va asigura montajul și punerea în funcțiune a CAF-urilor.

Noile trenuri de metrou produse de CAF au câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă, au un sistem de autodiagnoză care informează imediat mecanicul asupra eventualelor defecțiuni ale trenului și cum se pot remedia aceste probleme, dar și un sistem de teletransmisie de date.

Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încât, atunci când trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiză amănunțită care să scoată la iveală defecțiunile trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi ține doar de latura tehnică a trenului și nu vizează furnizarea de internet gratuit pentru călători, așa cum s-a vehiculat anterior.

Trenurile CAF au și un sistem de informare a publicului călător (indicatoare frontale și laterale pentru vizualizarea direcției de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice și video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilație forțată în vagoanele de pasageri, dar și geamuri rabatabile.

Cititi: http://www.evz.ro/cum-si-a-bautu-joc-nababul-aurel-radu-de-banii-publici-radoi-a-cumparat-trenuri-care-nu-incap-in-toate-statiile-de-metrou-.html

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.