Finanţarea construcţiei autostrăzii Comarnic-Braşov şi modul în care a fost selectat câştigătorul licitaţiei sunt puse sub semnul întrebării în raportul de ţară realizat de FMI pentru România. Din document reiese că autostrada nu are deocamdată finanţarea garantată şi că posibilul sprijin financiar din partea BEI şi BERD pentru construcţia autostrăzii ar putea fi nesigur dacă selecţia câştigătorului concesiunii nu se face cu respectarea prevederilor şi practicilor europene. În plus, deşi ministrul Dan Şova a declarat recent că statul a reuşit să obţină angajamentul „ferm şi sigur” din partea BEI, BERD şi BM pentru susţinerea proiectului, răspunsurile primite de gândul de la cele trei instituţii financiare internaţionale sunt departe de a confirma acest lucru. Într-un răspuns trimis gândul de către BERD se precizează că „proiectul de autostradă Comarnic-Braşov se află într-un stadiu incipient de evaluare”. Nici sprijinul financiar din partea Băncii Mondiale nu pare atât de sigur: „putem lua în considerare finanţarea proiectului la un moment dat”. Nici răspunsul de la BEI nu este diferit, instituţia precizând că finanţează în special proiectele de autostrăzi incluse în reţeaua trans-europeană de transport.