Şeful administraţiei judeţene, Cătălin Nechifor, a anunţat că judeţul Suceava este inclus în Master Planul de transporturi al României. În cadrul unei conferințe de presă susținute alături de prefectul Florin Sinescu şi de vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Ilie Niţă, Cătălin Nechifor a prezentat harta autostrăzilor care vor fi construite în România până în anul 2020. Nechifor a arătat că una dintre aceste investiţii va fi şi construcţia autostrăzii Siret – Suceava – Bacău – Focşani – Bucureşti. El a spus că Master Planul în care este inclusă şi autostrada Siret – Bucureşti a fost asumat de către Ministerul Transporturilor, investiţiile în construcţia de autostrăzi urmând să fie realizate din fonduri europene, din acciza pe carburant colectată la bugetul de stat sau prin concesionarea către companii private. Preşedintele Consiliului Judeţean, Cătălin Nechifor, a spus că pentru prima dată, actualul Guvern alocă fonduri pentru realizarea studiilor de fezabilitate şi a documentaţiei tehnice pentru construcţia unei autostrăzi care să tranziteze judeţul Suceava.
„Chiar dacă România nu a reuşit până acum foarte multe lucruri în privinţa autostrăzilor autostrăzi, este limpede că în această perioadă guvernarea a reuşit să facă mult mai mult decât ceea ce s-a întâmplat până acum. Practic suntem în situaţia în care în acest moment, din ce confirma şi ministrul Dan Şova, din fondurile europene alocate perioadei 2007 – 2013, mai avem de consumat peste 1,2 miliarde de euro pentru infrastructură. Aceşti bani vor fi folosiţi pentru a realiza părţi din acest Master Plan foarte ambiţios, care are ca orizont de timp anul 2020”, a spus Nechifor.
Şeful administraţiei judeţene a precizat că din punctul său de vedere, viitoarea autostradă trebuie să aibă un traseu cât mai apropiat de Aeroportul „Ştefan cel Mare” din Salcea. În acest sens, Cătălin Nechifor a precizat că actualul DN 2 din Siret spre Suceava ar trebui să rămână ca o rută alternativă. „Varianta cea mai bună din punct de vedere tehnic, dar şi pragmatic, ar fi ca viitoarea autostradă să fie construită între DN 2 şi râul Siret, şi să ajungă undeva prin spatele aeroportului. În acest fel se va putea lega foarte uşor şi judeţul Botoşani, dar şi Suceava şi Aeroportul <Ştefan cel Mare>, a explicat preşedintele CJ Suceava.
Pe de altă parte, el a precizat că în comparaţie cu anul 2007, experienţa din prezent cu privire la absorbţia fondurilor europene este mult mai mare, iar actuala guvernare va asigura realizarea unui procent mult mai mare al absorbţiei banilor de la Uniunea Europeană.
„Guvernul României instalat în 2012 a preluat guvernarea cu o rată a absorbției de 7%. Acum, din ce a spus ministrul fondurilor europene, suntem la o rată de absorbție undeva la 34%, cu posibilităţi clare ca în acest an şi în 2015 să ajungem cât mai sus cu acest procent”, a afirmat Cătălin Nechifor. El a adăugat că actualul Guvern a reușit ceva ce nu a mai făcut nimeni în Europa, şi anume aprobarea din partea Comisiei Europene pentru cheltuirea banilor europeni alocaţi în ultimul an din programarea 2007 – 2013, în cursul acestui an şi în 2015.
Până în 2020, România ar trebui să aibă până în 2.440 de kilometri de autostrăzi
La rândul său, prefectul judeţului Suceava, Florin Sinescu, a ţinut să precizeze că încă din 1991, la nivelul Uniunii Europene a fost gândită o reţea de autostrăzi care să asigure la nivel european un acces şi un tranzit cât se poate de facil, încă din acel an România fiind inclusă în strategia de dezvoltare a transporturilor.
„În Master Planul naţional care se suprapune peste cel european, şi Suceava apare cu acces pe două coridoare principale, IV şi IX, care fac legătura României şi Sucevei cu Marea Baltică şi restul Uniunii Europene”, a declarat Sinescu. El a spus că anul acesta vor fi finalizaţi 70 de kilometri de autostradă.
Florin Sinescu a amintit şi de vizita pe care senatorul Mircea Geoană a făcut-o la punctul de trecere al frontierei din Vicovu de Sus, alături de Cătălin Nechifor, dar şi de ambasadorul Poloniei în România, prilej cu care s-a discutat despre importanţa construirii unei autostrăzi care să facă legătura între Nordul şi Sudul României.
De asemenea, vicepreședintele Consiliului Judeţean Suceava, Ilie Niţă, a subliniat importanța investițiilor în infrastructură, şi în special în autostrăzi, care vor asigura dezvoltarea economică a ţării. „Acest lucru a fost neglijat până în momentul de faţă în România. Chiar dacă România este de 8 ani în UE, fizic ea nu se vede în Europa. De asemenea, deşi geografic România este în Europa, din punct de vedere al dezvoltării infrastructurii este undeva la periferia Europei”, a precizat Ilie Niţă. El a arătat că Uniunea Europeană sprijină România din punct de vedere financiar pentru dezvoltarea infrastructurii. Niţă a precizat că una dintre problemele din România este aceea că toate Guvernele, dar şi ministerele transporturilor au renunţat la proiectele iniţiate de guvernările anterioare, ceea ce a dus la un blocaj în dezvoltarea infrastructurii.
Vicepreşedintele CJ Suceava a ţinut să mai precizeze că până în anul 2020, România ar trebui să aibă până la 2.440 de kilometri de autostrăzi.
Citeşte mai mult pe Monitorul de Suceava: http://www.monitorulsv.ro/Local/2014-04-12/Judetul-Suceava-va-avea-autostrada-pana-in-anul-2020#ixzz2yqIhocQ2