Noua afacere de la malul Dunării se „coace” încă din perioada 2009-2010, atunci când a stârnit, de altfel, un scandal-monstru în Primărie şi în PSD
În urma articolelor publicate de „Viaţa liberă” cu privire la noul ponton ancorat în zona Falezei Inferioare a Dunării, nu au întârziat să apară informaţii legate de modul în care au fost obţinute primele avize din partea municipalităţii. Potrivit surselor noastre, afacerea „Vrancea” se coace încă din perioada 2009-2010, atunci când la conducerea Primăriei se aflau social-democraţii Dumitru Nicolae (primar), Florin Popa (city manager), Nicuşor Ciumacenco (viceprimar) şi liberalul Mircea Răzvan Cristea (viceprimar).
Proiectul ar fi ajuns în Primărie pe filieră PSD, respectiv cu ajutorul city-managerului Florin Popa, însă Nicuşor Ciumacenco s-ar fi împotrivit ca vasul să fie amplasat în dreptul scărilor de la Elice, fapt ce a generat o serie de tensiuni în Primărie, dar, mai ales, la nivelul partidului. Conform informaţiilor noastre, lui Ciumacenco i s-ar fi cerut în şedinţele de partid să-şi revizuiască atitudinea şi comportamentul, reproşându-i-se că se opune „progresului oraşului”. În final, însă, în anul 2011, a fost emis certificatul de urbanism, iar autorizaţia de construcţie a venit la doar câteva luni mai târziu, în martie 2012, cu puţin timp înainte ca fosta administraţie să spună adio Primăriei.
Există declaraţii consemnate chiar de ziarul nostru!
În ciuda faptului că atunci când am întrebat de platforma plutitoare ne-am lovit de multe „nu ştiu-ri”, zile la rând, există totuşi, în arhiva ziarului nostru, în ediţia din 8-9 august 2009, un articol care demonstrează faptul că afacerea „Vrancea” a fost sprijinită de foşti şi actuali angajaţi ai Primăriei din partea PSD. În materialul publicat de „Viaţa liberă”, reprezentanţi ai fostei administraţii prezentau o serie de planuri cu privire la Faleza Dunării, în care se vorbea, printre altele, şi despre mai multe vase-restaurant ce urmau să fie amplasate pe fluviu. Iată ce se spunea în articol: „S-a primit documentaţie şi de la o a treia firmă, ne-a spus dl Ionel Ardean, director al Direcţiei de Urbanism. În fază de obţinere a certificatului de urbanism se află un vas restaurant care va fi plasat în faţa restaurantului „Valurile Dunării”. Vasul va putea face şi curse Galaţi-Brăila sau Galaţi-Tulcea, atunci când vor fi destule cereri. Proiectul este al unui fost navigator, Lucian Crăciun, prin firma navigator Pontic Trans SRL (…) momentul propice a fost acum, după apariţia unui city-manager la Primărie: Florin Popa. El a avut energia să dezlege, cum se zice, calul de la gard. Este meritul lui… Eu am fost lângă el, şi viceprimarul Ciumacenco a acceptat de asemenea ideea.”
Numele deputatului PSD Ştefan Viorel şi al lui Constantin Hârţan, director general al Companiei de Navigaţie Fluvială Română (CNFR) Navrom, sunt vehiculate, de asemenea, ca fiind conducătorii din umbră ai afacerii.
Reacţiile gălăţenilor
Articolele au înregistrat zeci de comentarii din partea cititorilor noştri, cei mai mulţi dintre aceştia exprimându-şi nemulţumirea cu privire la faptul că noul vas-restaurant va obtura priveliştea de la malul Dunării. Gălăţenii nu s-au declarat, însă, împotriva apariţiei unei noi afaceri pe fluviu şi nici împotriva amplasării ambarcaţiunii în zonă, ci, mai degrabă, împotriva locului pe care aceasta urmează să îl ocupe, întrucât oamenii cred că municipalitatea ar trebui să protejeze zona în care zeci de oameni se opresc, în fiecare zi, pentru a admira Dunărea.
De remarcat este şi faptul că în rândul afaceriştilor de la malul apei este un freamăt continuu de când s-a aflat că un nou vas-restaurant va fi amplasat în zonă şi, prin urmare, va exista mai multă concurenţă. Pentru noi şi orice cetăţean simplu, însă, mai puţin contează temerile acestora, deoarece, logic, un competitor în plus nu poate duce decât la creşterea calităţii serviciilor oferite şi, poate, şi la preţuri ceva mai accesibile. Cert este că, până la acest moment, reprezentanţii societăţii care va opera vasul nu au simţit nevoia să aducă lămuriri cu privire la subiect.