E.On Electrica se comportă ca un stat în interiorul altui stat, iar de acest aspect s-au convins zeci sau chiar sute de suceveni. Ultimul caz de bătaie de joc la adresa unui consumator s-a petrecut recent, dar din datele prezentate de conducerea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava numărul abuzurilor la adresa celor care au contracte cu E.On Electrica este mult mai mare.
Gheorghe Cojocariu a avut neplăcuta surpriză de a constata că în ultima factură pe care E.On Electrica i-a remis-o se regăseau şi diferite sume de bani deja achitate anterior.
Astfel, la capitolul „energie activă”, în factura cu numărul 1100028448479, pentru perioada 08.11.2013-09.01-2014 apare cantitatea de 109 kWh şi de achitat suma de 38,88 de lei, fără TVA. În aceeaşi factură apare şi plata certificatelor verzi pentru două perioade, respectiv 08.11.2013-30.11.2013 şi 01.12.2103-31.12.2013, în cuantum de 4,32 de lei şi 5,82 de lei.
Factura următoare, emisă după cea în care apar sumele menţionate mai sus, şi care a fost achitată, cuprinde din nou aceleaşi cifre. Exemplele continuă şi pentru „acciza necomercială”, dar şi pentru „CPC 10% energie activă” (oare câţi consumatori ştiu ce înseamnă aceste abrevieri?), dar şi pentru „contribuţie cogenerare”.
„Pe lângă faptul că e o adevărată chinezărie în aceste facturi, din care un om normal nu poate înţelege absolut nimic, m-am trezit pus şi în faţa situaţiei de a plăti aceleaşi sume de bani de două ori. Am încercat să primesc nişte răspunsuri de la furnizorul de servicii, dar nu au fost capabili să ne lămurească, nici pe mine şi nici pe soţia mea. Sunt de-a dreptul dezgustat de modul cum sunt tratat în calitate de consumator, bun platnic şi fără restanţe”, a arătat Gheorghe Cojocariu.
Zeci de plângeri împotriva celor de la E.On
Reprezentanţii E.On Electrica au evitat să se pronunţe cu privire la acest caz şi au menţionat că vor avea un punct de vedere abia după ce comisarii de la Protecţia Consumatorului vor lua o decizie.
În schimb, cei de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava spun că reclamaţiile la adresa firmei E.On sunt de ordinul zecilor.
Dacă anul trecut s-au înregistrat 98 de plângeri, în primele trei luni ale acestui an sunt depuse deja 40 de reclamaţii.
„Din totalul reclamaţiilor, majoritatea se referă la facturarea incorectă a cantităţii de energie consumată. În urma cercetării aspectelor sesizate de către consumatori s-au constatat în cele mai multe cazuri încălcări ale drepturilor consumatorilor şi s-au aplicat amenzi contravenţionale”, a declarat Vasile Latiş, directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava.
O parte dintre oamenii care au fost prejudiciaţi de E.On Electrica şi-au recuperat banii încasaţi ilegal de această societate, suma totală returnată fiind de 46.000 de lei.