LANSARE Ieri, la scoala din Satu Nou, comuna Solesti, a fost lansat unul dintre cele mai ambitioase proiecte ale administratiei publice din judetul Vaslui, într-o perioadã în care se pune accentul pe atragerea de fonduri europene. Proiectul, denumit „Sã ne pregãtim sã oferim servicii publice de calitate în interesul cetãteanului”, a fost lansat de primãria Solesti si a atras alte trei primãrii în realizarea sa, respectiv primãriile Tanacu, Feresti si Vãleni. Finantat prin Programul Operational Dezvoltarea Capacitãtii Administrative din Fondul European, proiectul se va desfãsura pânã la începutul anului viitor, urmând sã fie atrase în seminariile de pregãtire un numãr de 60 de persoane, functionari la aceste patru primãrii.
Fiecare dintre cele patru primãrii vor pregãti câte 15 functionari publici, în cadrul unor seminarii de pregãtire care se vor întinde pe parcursul unui an de zile, pânã pe 9 ianuarie 2015. Obiectivul principal al proiectului este îmbunãtãtirea structuralã si de proces a managementului ciclului de politici publice din primãriile Solesti, Tanacu, Vãleni si Feresti. „Ceea ce începem astãzi ar trebui sã însemne, pentru functionarii acestor primãrii, trecerea la un nivel superior în relatia cu cetãteanul, dar si pregãtirea pentru accesarea mai usoarã a proiectelor cu finantare europeanã. Nevoile comunitãtilor noastre sunt tot mai mari, sumele de care dispunem sunt foarte mici, iar fondurile europene sunt solutia pentru dezvoltarea comunelor. Avem datoria sã facem ceva pentru viitorul comunitãtilor pe care le reprezentãm”, a spus Mona Bujor, primarul comunei Solesti. Sunt situatii grave, a mai spus primarul de Solesti, când „avem nevoie de un traducãtor din românã în românã sau când trebuie sã scriem toatã documentatia unui proiect în limba englezã”. Pânã la urmã, trebuie spus cã de reusita acestui proiect va depinde soarta a 7-8.000 de locuitori din cele patru comune, care vor putea accesa mai usor fonduri cu finantare europeanã, în timp ce functionarii primãriilor vor primi certificate de specialisti în administratia publicã.