Contractul de concesionare a Aeroportului “George Enescu” din Bacau, intrat in vigoare pe 27 ianuarie 2010, a fost reziliat. Motivul? Neindeplinirea obligatiilor de catre concesionarul Blue Air.
Compania se obliga, atunci, sa investeasca in acest obiectiv 45 de milioane de euro, pe care urma sa-i recupereze in 35 de ani. Consiliul Judetean (CJ) voia un aeroport modern in Bacau, dar nu avea 45 de milioane de euro, iar Blue Air dorea sa faca o afacere rentabila, mai exact, sa câstige din operare.
Prin contract, concesionarul s-a angajat sa extinda platformele si sa construiasca o pista noua, de 2,5 km, de pe care sa poata decola avioane grele, un terminal nou, cai de rulare, facilitate cargo, sistem de balizaj luminos, echipamente pentru controlul traficului aerian, sisteme de salvare etc.
Ce a facut? A terminat o platforma cu indicele de portanta 65, a deviat retelele, a executat 7 la suta la garaje, 11 la suta din turnul de control, 17 la suta din canalizare si doar 1 la suta din terminal.
Termenul de finalizare era septembrie 2013. Lucrarile au fost intârziate din diverse cauze: litigii legate de utilizarea garantiei de catre Blue Air si refuzul de a achita taxa de autorizare a constructiei catre CJ Bacau, modificarea proiectului tehnic, lipsa banilor.
– See more at: http://www.desteptarea.ro/blue-air-a-ramas-fara-aeroportul-bacau-contractul-de-concesionare-a-fost-reziliat/#sthash.4GggcUqB.dpuf