spot_img
29.5 C
Vaslui
27-iun.-2024
spot_img

Ultimele trenuri InterCity Suceava-Bucureşti, anulate de CFR începând de astăzi

- Advertisement -

Cel mai mare rang de tren al CFR, Intercity (IC), a devenit istorie pentru Suceava, ultimele două garnituri care asigurau legătura cu Bucureştiul fiind anulate începând de astăzi. Măsura luată de CFR vine la câteva luni de zile după ce alte două trenuri IC Suceava – Bucureşti Nord au fost scoase din circulaţie. Vestea bună este că aceste trenuri vor continua să circule retrogradate în rang, ca trenuri InterRegio. Asta înseamnă o reducere de aproape 30 de lei la o cursă Suceava-Bucureşti.

Conform unui comunicat al CFR Călători, retrogradarea în rang s-a făcut pentru creşterea gradului de accesibilitate la călătoria cu trenul. Ultimele două trenuri IC erau cele care plecau de la 16.30, respectiv de la 17.00, primul de la Suceava şi al doilea de la Bucureşti. Fostele trenuri IC, actualele IR, vor circula cu aceeaşi compunere de vagoane, prin urmare şi cu acelaşi grad de confort, dar şi după acelaşi orar.

Mult prea scumpe raportat la timpii de mers, trenurile IC ajunseseră să circule cu două vagoane

După modificările intrate în vigoare de astăzi, toate cele şapte trenuri care fac legătura, tur-retur, între Suceava şi Bucureşti în zilele lucrătoare şi cele cinci din weekend circulă ca trenuri InterRegio. Costul unei călătorii de clasa a II-a Suceava – Bucureşti Nord este de 85 de lei, faţă de 113 lei cât era la IC. Aşadar, o diferenţă semnificativă, de aproape 30 de lei. Asta în condiţiile în care cel mai rapid tren IC făcea şase ore şi 35 de minute de la Suceava la Bucureşti, cu aproximativ douăzeci de minute mai puţin decât fac în medie garniturile IR.

De altfel, dispariţia trenurilor IC de pe majoritatea rutelor din ţară este simplă, iar explicaţia oficială a CFR, de ridicare a gradului de accesibilitate, o confirmă într-o oarecare măsură. Cu puţine excepţii aceste trenuri nu au avut timpi semnificativi mai reduşi faţă de trenurile IR, iar diferenţa mare de preţ nu se justifica. Practic, singura diferenţă dintre IC şi IR este legată de numărul de opriri, iar câteva staţii în minus nu pot reduce semnificativ timpii de mers.

Aşa s-a ajuns ca, din cauza lipsei de călători, în ultima perioadă trenurile IC de Suceava să circule cu doar două vagoane de clasa a II-a, clasa I fiind scoasă definitiv de o bună perioadă de timp.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.