În fiecare an, în 15 august, crestinii prãznuiesc Adormirea Maicii Domnului. Este cea mai importantã sãrbãtoare închinatã “celei mai cinstite decât heruvimii si mai mãrite fãrã de asemãnare decât serafimii”, un moment pentru care credinciosii se pregãtesc, vreme de douã sãptãmâni, prin post si rugãciune. Biserica din Vaslui cu hramul “Adormirea Maicii Domnului” sãrbãtoreste în mod deosebit acest eveniment.
Anul acesta, în ajunul Adormirii, pe 14 august seara, s-a sãvârsit slujba Privegherii, urmatã de cântarea Prohodului. Pe 15 august, în ziua hramului, se va sãvârsi Sfânta Liturghie, enoriasii având posibilitatea de a se închina la Icoana fãcãtoare de minuni de la Manãstirea Mãlinesti. “Evenimentul central din viata Maicii Domnului îl constituie Adormirea, pentru cã Nasterea este motiv de bucurie ca la fiecare dintre noi, când am venit pe lume familia s-a bucurat si viata a continuat în mod firesc. Adormirea Maicii Domnului este un caz unic în istorie pentru cã o persoanã de gen feminin, cum este Maica Domnului, a avut binecuvântare de la Dumnezeu si a fost cea aleasã dintre toti pãmântenii pentru a fi Maica Domnului si Mântuitorului nostru Iisus Hristos. Deci Cuvântul, Logosul fiul lui Dumnezeu, trebuia sã se întrupeze si sã ia coaja aceasta umanã, iar în acest mod s-a pregãtit în timp istoric de Dumnezeu, ca prin pãrintii sãi Ioachim si Ana, sã vinã pe pãmânt Maica Domnului si Mântuitorul Hristos, recte Maica Domnului. De aceea ridicarea cu trupul la cer, cu puterea Domnului si Mântuitorului Iisus Hristos, este un caz unic. Nu vorbim despre moarte ci de adormire, trecerea din viata pãmânteascã la cea cereascã, la care au participat ca martori apostolii Domnului si Mântuitorul Iisus Hristos. De data aceasta tot întârziatul Toma intrã în istorie, cãci venind din India de la Malabar, unde îsi desfãsura activitatea, fiind trimis în cele patru zãri, în cele patru puncte cardinale, Toma a venit mai târziu si a gãsit mormântul gol. Si astãzi mormântul este gol, este o mãrturie istoricã a faptului cã în acel mormânt nu a fost depus nici un defunct. Asta înseamnã cã Maica Domnului s-a ridicat imediat cu trupul la cer, devenind Împãrãteasa cerului si a pãmântului, care strãjuie la dreapta lui Dumnezeu. Într-asta constã minunea, pentru cã prin prima Evã a venit pãcatul, dar Maica Domnului, prin ascultare totalã de Dumnezeu a fost purtãtoare de Dumnezeu, nãscãtoare de Dumnezeu, pururea fecioarã, chiar dacã a trecut nasterea prin corpul ei, nu a fost rãnitã cu nimic. O supracinstim pentru cã este deasupra tuturor Sfintilor. Adormirea Maicii Domnului constituie pentru noi crestinii un imbold cã viata nu se terminã odatã cu moartea. Moartea nostrã nu este decât o trecere cãtre alte coordonate unde Dumnezeu îsi patroneazã legile Lui. De aceea moartea înseamnã întâlnirea noastrã cu Dumnezeu. Aici Maica Domnului s-a întâlnit cu cele nouã cete îngeresti, a trecut prin cele nouã cete îngeresti, s-a ridicat la ceruri si stã la dreapa lui Dumnezeu. Este pururea rugãtoarea noastrã în ceruri, de aceea rãmâne un model pentru noi de întãrire în credinta cã avem posibilitatea de a ne ridica la cer si nu numai dupã moarte ci si în viata noastrã de zi cu zi, dacã faci binele, te cãlãuzesti dupã bine, iubesti frumosul si trãiesti în normalitate, esti o persoanã care priveste spre cerul deschis, si-L vezi pe Dumnezeu oriunde. Serbãm acest eveniment la Biserica <<Adormirea Maicii Domnului>> în mod deosebit, într-un cadru feeric, dupã cum se poate vedea participã inclusiv natura la slujbã, vedem frumusetea acestor arbori care încântã mediul în jurul Bisericii, dar si frumusetea sufletelor credinciosilor care participã la eveniment, care se numeste Prohodul Maicii Domnulu – cântãri deosebite pe un melos bisericesc care scot în evidentã binefacerile lui Dumnezeu arãtate omenirii. Si Maica Domnului este tot o binefacere, este pururea noastrã rugãtoare. De aceea, astãzi (ieri) este Slujba de Priveghere si de Prohod , mâine (15 august) rãmâne Sfânta Liturghie ca o corolã de cinstire a Maicii Domnului, dupã care vor fi împãrtite niste pachete. Partea materialã este mai putin importantã într-o Bisericã, primeazã hrana spiritualã, credinciosii pleacã la casele lor cu un imbold spre bine”, a declarat Vasile Pârcãlabu, Protopop de Vaslui.