spot_img
29.5 C
Vaslui
27-iun.-2024
spot_img

Cum NE ABUREȘTE Ponta, din nou, în cazul PRIVATIZĂRII CFR MARFĂ.

- Advertisement -

Autor:  Simona Tapalagă, Silvana Chiujdea

Premierul Victor Ponta a dat de înţeles că nu va lua cartoful fierbinte al privatizării CFR Marfă din mâinile lui Traian Băsescu şi că nu va participa la o eventuală şedinţă a CSAT, dacă aceasta va fi convocată în timpul cât se va afla în concediu.

CFR Marfă

UPDATE Sursele contactate de EVZ arată clar că acea hotărâre la care a făcut trimitere premierul nu are nicio legătură cu responsabilitatea CSAT pentru un procesul de privatizare, cum este cel al CFR Marfă, deoarece aceste activităţi de natură economică nu intră în atribuţiile Consiliului, decât dacă afectează siguranţa naţionala, dar numai după semnarea contractului şi la sesizarea Consiliul Concurenţei.

„Hotărârea invocată de Victor Ponta (Hotărărea CSAT 73/27.09.2012) se referă la o modificare care a fost avizată de CSAT cu menţiunea importantă că acele operaţiuni care prezintă riscuri pentru siguranţa naţională trebuie „comunicate” CSAT de către Consiliul Concurenţei (CC). Or, CC ia în discuţie contractele de privatizare (exemplu de „operaţiune”) DUPĂ SEMNAREA CONTRACTULUI DE PRIVATIZARE.

Prin urmare, procedura este următoarea:

1. CSAT avizează HG privind strategia de privatizare.
2. Guvernul, prin Ministerul Transporturilor şi Comisia de privatizare, organizează procedura de privatizare, care se finalizează cu semnarea unui contract de privatizare.
3. Consiliul Concurenţei analizează contractul de privatizare (post semnarea contractului, aşa zice legea).
4. Dacă e cazul, Consiliul Concurenţei „comunică CSAT operaţiunile susceptibile să fie analizate din punct de vedere al SIGURANŢEI NAŢIONALE”, deci nu oportunităţi de natură comercială, economică, etc., ci strict de siguranţa naţională (tot post semnarea contractului, se înţelege).
5. În cazul unei astfel de comunicări din partea CC, structurile de securitate fac o evaluare.
6. Rezultatul evaluării şi propunerile se discută în CSAT.
7. CSAT emite o hotărâre (hotărărea poate cere Guvernului să interzică operaţiunea strict dacă, repet, sunt impedimente de natură să afecteze securitatea naţională”.

Premierul Victor Ponta a discutat luni, 29 iulie 2013, cu delegaţia FMI, Comisiei Europene şi a Băncii Mondiale. După ce această întâlnire s-a încheiat, şeful cabinetului a susţinut o conferinţă de presă. Întrebat dacă va convoca CSAT pentru a fi discutată privatizarea CFR Marfă, premierul a evitat un răspuns clar şi a spus că nu ştie încă data la care va avea loc o nouă şedinţă. Întrebat dacă se va întoarce din concediu în cazul în care Traian Băsescu va convoca şedinţa CSAT, Victor Ponta a precizat că de joi are un înlocuitor cu puteri depline, respectiv vicepremierul Gabriel Oprea.

În plus, premierul Victor Ponta a subliniat că intră în atribuţiile CSAT să se pronunţe asupra privatizării unor companii strategice, cum este cazul CFR Marfă, conform unei decizii a Consiliului.

Numai că CSAT s-a pronunţat deja cu privire la privatizarea CFR Marfă, în şedinţa care a avut loc pe data de 2 februarie 2013.

„La solicitarea Guvernului României, CSAT a avizat proiectul Hotărârii Guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă” – S.A. Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a avizat acest proiect solicitând privatizarea cu un investitor strategic şi respectarea obligaţiilor pe care „C.F.R. Marfă” – S.A. le are faţă de MApN, NATO şi alte structuri de securitate”, se arată într-un comunicat emis în urma şedinţei CSAT din februarie.

Totodată, în septembrie 2012, CSAT a decis că „modalitatea concretă şi procedura de privatizare” a companiei CFR Marfă este „în responsabilitatea Ministerului Transportului şi Infrastructurii şi a Guvernului României”.

În luna iunie a acestui an, Grup Feroviar Român, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost desemnat câştigător al licitaţiei pentru preluarea unui pachet de 51% din acţiunile CFR Marfă. Pe piaţă au apărut informaţii conform cărora Gruia Stoica nu a reuşit să îmrumute bani pentru a cumpăra CFR Marfă. Aceste informaţii au fost dezminţite de patronul GFR. Totodată, la bursa zvonurilor s-a spus că acesta ar fi fost favoritul fostului ministru Relu Fenechiu pentru peluarea CFR Marfă.

Citiţi mai mult: Cum NE ABUREȘTE Ponta, din nou, în cazul PRIVATIZĂRII CFR MARFĂ. Ce părere aveți? | DEZBATEREA ZILEI | VIDEO – Transporturi > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/ping-pong-intre-palate-cu-cfr-marfa-1049834.html#ixzz2aW3WlVtK
EVZ.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.