spot_img
spot_img
0.9 C
Vaslui
27-dec.-2024

Galaţiul, în coada unui top naţional: Oraşul fără trotuare şi cu drumuri de ţară

- Advertisement -

Cu un centru istoric inexistent, clădiri lăsate la mâna romilor, străzi şi trotuare crăpate, unele arătând ca nişte uliţe, potrivit unei analize realizate de furnizorului de pavele, borduri si rigole vibropresate Symmetrica, Galaţiul este pe unul dintre ultimele locuri în topul oraşelor care derulează investiţii în aceste domenii.
Oraşele Iaşi, Cluj-Napoca şi Bucureşti se află pe primele locuri în top, iar Galaţiul, Timişoara şi Baia Mare se află pe ultimele poziţii. Galaţiul are încă multe străzi pline de gropi, dar mai sunt şi altele care nici nu se pot numi astfel, aratând ca nişte drumuri de ţară. Spre exemplu, strada ce poartă numele primei femei inginer din lume – Eliza Leonida Zamfirescu – este practic un drum prăfuit de ţară, care nu are acces nici măcar la apă curentă.
În acelaşi timp, trotuarele arată, cele mai multe, ca după bombardament, cu dale sărite şi sparte, iar Primăria a propus către demolare 67 de imobile vechi, nouă dintre aceste construcţii fiind ridicate înainte de 1900.
Carenţele la nivel de administraţie sunt mai mult decât vizibile şi ne vine greu să credem că, în viitorul apropiat, faţa Galaţiului ar putea fi schimbată.
De starea deplorabilă a oraşelor care derulează investiţii în reamenajarea străzilor şi a trotuarelor, cât şi a centrelor istorice, cu materiale precum pavelele, pare să fie conştient şi directorul executiv al firmei care a făcut analiza. „Dacă discutăm de infrastructura rutieră şi pietonală, cele mai multe proiecte urbane sunt axate pe reparaţii şi întreţinere de străzi şi trotuare. Această direcţie este dată, pe de o parte, de starea deplorabilă în care se află infrastructura locală, iar pe de altă parte de posibilitatea de accesare a fondurilor comunitare. Refacerea zonelor istorice, a pieţelor pietonale şi a parcurilor sunt investiţii ce ocupă un volum important în lucrările ce se execută în zonele urbane”, menţionează, într-un comunicat, Sebastian Bobu, director executiv al companiei.
Modul în care a alcătuit topul firma respectivă şi după ce criterii, având în vedere că nu este nominalizată nicio sumă, ridică semne de întrebare.
Iată, însă, cam cum se prezintă planul Primăriei Galaţi, potrivit bugetului pe 2013.

Ce îşi propune municipalitatea în 2013

Dacă ne uităm pe bugetul Primăriei Galaţi şi în planul de dezvoltare, municipalitatea vrea să continue în 2013 lucrările de modernizare a nu mai puţin de 16 obiective la secţiunea străzi şi începerea a cel puţin cinci obiective noi. Printre cele care vor fi continuate se numără modernizarea străzilor Unirii, Democraţiei, Plugului, Tineretului, Traian şi a aleilor de acces din Traian Nord, a căilor de acces din Micro 19, Rizer, Anghel Saligny, a aleii Trandafirilor, a străzilor din Valea Oraşului, a celor din cartierul Siret, a drumului de acces la staţia de sortare şi a parcării Drumului de Centură. Obiectivele propuse pentru începere în 2013 sunt reabilitarea Viaductului, modernizarea străzilor din Micro 17, a drumului DN 2B Tirighina – Galaţi, a străzii Pictor Isser şi modernizarea reţelei de apă şi canalizare a străzii Traian, între strada Brăilei şi Metro.
Menţionăm că reabilitarea a patru dintre aşa-zisele obiective noi sunt prinse în hotărâri de Consiliu Local din anii 2011 şi 2012 şi numai proiectul de modernizarea la reţeaua de apa-canal de pe Traian este o hotărâre din 2013. La capitolul străzi, bugetul pe 2013 arată în felul următor: 3,2 milioane de lei sunt alocaţi prin credite interne pentru proiectul european de continuare a modernizării liniilor de tramvai, 30 de milioane de lei sunt alocaţi prin credite interne, 35 de milioane de lei sunt alocaţi prin fonduri structurale, iar de la bugetul local vor veni 19,5 milioane de lei, pentru continuare de lucrări şi realizarea obiectivelor propuse pentru 2013.

www.viata-libera.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.