Cum vrea să scape de criză cea mai mare societate de asigurări: îşi cerne clienţii de RCA şi vinde carduri de reducere
Altădată extrem de activă pe RCA, Astra Asigurări şi-a schimbat strategia şi îşi selectează atent clienţii pe această zonă. Societatea de asigurări, cea mai mare de pe piaţa locală, încearcă să identifice soluţii alternative pentru depăşirea crizei şi a oferit deja clienţilor peste 750.000 de carduri de reduceri
“Noi nu ne mai propunem să creştem pe RCA. De fapt am rămas la acelaşi nivel de prime dar avem o reducere cu 10% a numărului de clienţi datorită segmentării şi datorită creşterii de preţuri”, spune, pentru Capital, Iulius Alin Bucşa(foto), preşedintele Astra Asigurări. Aceste vorbe ar fi sunat ca o glumă în urmă cu un an însă escaladarea sumelor plătite pentru daune morale ca şi creşterea substanţială a despăgubirilor achitate pentru accidentele provocate de românii din Italia au convins cel mai mare asigurător local să îşi schimbe radical strategia. “Avem o segmentare foarte detaliată, ne calculăm riscurile şi stabilim bonusuri şi malusuri foarte atent”, explică Bucşa. De altfel, schimbarea se vede din preţuri. Pe zona clienţilor sub 30 de ani, de exemplu, mai ales a celor cu istoric prost al daunelor, Astra cotează foarte sus.