Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească s-au cifrat la 80.439 unităţi pe primele 11 luni din 2012, în scădere cu 22,2% faţă de perioada similară a anului 2011 (103.371 unităţi), potrivit datelor publicate luni de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile /APIA/.
La autoturisme, scăderea a fost de 24,9%, de la 89.032 unităţi livrate anul trecut, la 11 luni, la 66.834 unităţi în acest an.
Scăderi mai moderate s-au înregistrat la vânzările de vehicule comerciale uşoare (sub 3,5 tone), de 4,3%, de la 9.990 unităţi la 9.561 unităţi, în timp ce vânzările de camioane au scăzut cu 6%, cele de microbuze cu 11%, iar cele de autobuze cu 15,9%.
Producţia de autovehicule a scăzut cu 3,2%, la 308.089 unităţi, exportul a urcat cu 7,7%, la 309.104 unităţi, iar importul de autovehicule a scăzut cu 18,4%, la 60.289 unităţi.
La autoturisme, în cele 11 luni din 2012, topul pe mărci este format de Dacia, cu 18.346 unităţi vândute (27,5% din total), urmată de Volkswagen (7.550 unităţi / 11,3%), Skoda (5.932 unităţi / 8,4%), Ford (4.431 unităţi / 6,6%), Renault (4.428 unităţi / 6,6%) şi Hyundai (3.059 unităţi / 4,6%). Vânzările de autoturisme din producţia internă au scăzut cu 32,6%, iar cele din import cu 21,6%.
Pe modele, situaţia din lunile precedente se păstrează neschimbată. Pe primul loc este Dacia Logan cu vânzări în luna noiembrie de 821 unităţi şi un total în 2012 de 8.975 unităţi, urmat la mare distanţă de Dacia Duster cu 465 unităţi în noiembrie (5.023 unităţi în 2012). Podiumul este completat de către Skoda Octavia, 265 unităţi în noiembrie şi un total de 3.168 unităţi în 2012. Acestea trei sunt urmate de către Renault Clio şi Logan MCV.
AGERPRES.ro